Instrucțiuni postoperatorii pentru fațetele temporare

• După finalizarea fațetei temporare este important să urmați aceste instrucțiuni de îngrijire pentru a asigura rezistența lucrarii pe termen lung.

• Dacă zona a fost anesteziată, evitați să mâncați sau să beți până când se duce efectul anesteziei pentru a preveni posibilele răni la buze, limbă și obraji.

• Este normal să experimentați o anumită sensibilitate la presiune, căldură, frig, alimente dulci, însă această sensibilitate ar trebui să dispară cu timpul.

• Gingiile se pot inflama și pot apărea dureri după procedură; puteți clăti cu apă caldă sărată de trei ori pe zi sau, dacă este nevoie, să luați un medicament care nu necesită prescripție.

• Întrucât fațeta temporară este mai puțin rezistentă și este menită să fie îndepărtată cu ușurință de către medicul dumneavoastră, ar trebui să evitați să mușcați alimente sau obiecte tari, deoarece astfel fațetele se pot deteriora sau rupe.

• De asemenea, luați în considerare limitarea băuturilor închise la culoare, a cafelei și a altor alimente și băuturi care ar putea păta fațetele.

• Pentru a menține o bună igienă orală și pentru a asigura longevitatea fațetelor și a dinților este important să le oferim o îngrijire corespunzatoare.

• Reluați imediat periajul regulat și folosiți ața dentară pentru a preveni cariile și acumularea tartrului pe lucrare și dinții de susținere. Periați cu grijă în jurul fațetei si evitati folosirea aței dentare intre lucrare și dinții adiacenți deoarece acest lucru poate provoca dezlipirea sau căderea fațetei. Dacă acest lucru se întâmplă, sau dacă durerea și sângerarea persistă, contactați medicul stomatolog.