Caută

Sensibilitate dentară? Află de ce!

Durerea de dinți apare atunci când un stimul extern acționează asupra receptorilor nervoși specifici durerii. Aceștia generează un impuls ce este transmis prin nervi specializați spre creier, care elaborează și transmite ulterior un răspuns nervos (durerea).

Situațiile în care apare durerea dentară:

Receptorii care declanșează durerea dentară se află în camera pulpară a dintelui, împreună cu vase de sânge. Durerea dentară poate fi de două feluri: acută (rapidă, intensă și de scurtă durată) sau cronică (lentă, surdă, constantă, ce poate dura zile, săptămâni sau chiar luni).

• Atunci când există carii dentare poate apărea durerea de dinți. În cazul cariilor simple, durerea de dinți apare la contactul cu alimente sau băuturi reci sau la stimuli gustativi (dulce, acid ș.a.).

• Uneori durerile dentare sunt considerate normale, de exemplu în urma unui detartraj sau albire dentară, ele nefiind intense și nici de lungă durată. Pentru a grăbi dispariția acestor dureri se pot administra medicamente antiinflamatorii, și se vor respecta indicațiile medicului stomatolog.

• Boala parodontală poate determina retracție gingivală cu expunerea rădăcinilor dentare, ceea ce facilitează apariția durerilor de dinți, în special în contact cu alimente reci sau substanțe dulci.

• Fractura sau fisura dinților ca urmare a unor traumatisme este responsabilă de producerea durerii dentare. În acest caz este recomandat să vă prezentați de urgență la medicul stomatolog.

• Dinții infectați dor la cald sau atunci când sunt sub presiune mecanică (când se mestecă pe ei sau la atingere).

• Uneori durerea dentară poate fi cauzată de inflamarea sinusurilor sau de o infecție care nu are legătură cu dintele în sine.

• Formațiunile tumorale din zona oro-facială ce interesează inervația dentară pot produce dureri dentare masive, resimțite în toți dinții de pe partea tumorii.

211 afișări0 comentarii

Postări recente